Stručný postup
Nejprve využijeme odsávačku k odčerpání staré brzdové kapaliny vložením hadičky do nádržky a spuštěním odsávačky. Nádržku doplníme novou kapalinou.
Plnící láhev naplníme novou brzdovou kapalinou, vybereme vhodný adaptér, a láhev postavíme vzhůru nohama do nádržky tak, aby adaptér byl ponořený v brzdové kapalině. Ventil na lahvi otočíme do otevřené polohy.
Pozn.: V případě umístění nádržky v místě, kde na ni nelze postavit plnící láhev, je třeba kapalinu a její hladinu hlídat a doplňovat přímo do nádržky. Nikdy nesmí klesnout pod rysku MIN.
Nyní můžeme začít se samotnou výměnou kapaliny (resp. také odvzdušněním) v brzdovém okruhu odsáváním staré kapaliny přes odvzdušňovací šrouby brzdových třmenů. Přesné pořadí doporučujeme zkonzultovat s dílenskou/servisní příručkou k vašemu vozu; zpravidla se ale začíná u třmenu, který je nejdále od hlavního brzdového válce, a skončí se u třmenu nejbližšího – tedy spolujezdec vzadu, řidič vzadu, spolujezdec vpředu a řidič vpředu.
Na odvzdušňovací šroub nasadíme gumovou koncovku, spustíme podtlak (odsávání), a klíčem povolíme odvzdušňovací šroub. Kapalinu odsáváme, dokud v hadičce neuvidíme protékat novou čistou kapalinu; v případě odvzdušňování dokud neskončí bublinky.
Pokud měníme kapalinu preventivně, v dílenské příručce si zjistíme objem kapaliny, který je nutné odsát z jednotlivých třmenů, aby došlo k úplné výměně brzdové kapaliny.
Po skončení uzavřeme ventilek plnící lahve, doplníme kapalinu po rysku MAX, a tím máme hotovo.
Tipy
- V průběhu práce stále kontrolujeme dostatek kapaliny v plnící lahvi (případně v nádržce, pokud se láhev nevejde).
- Před samotnou výměnou doporučujeme očistit jednotlivé odvzdušňovací šrouby, aby se při povolování a následném utahování nedostaly do závitů nečistoty.